Jak znaleźć pracę w Görlitz – część I

Nie mam gotowej recepty na sukces, że zrobisz to i to, a na pewno zdobędziesz pracę na umowę z ubezpieczeniem. Jedno jest pewne, bez komunikatywnej znajomości języka niemieckiego jest to bardzo trudne, ale oczywiście nie niemożliwe. O tym, gdzie polecam uczyć się niemieckiego i jakie są moje doświadczenia w tym zakresie napiszę już niedługo.
W poszukiwaniach pracy pomocna jest strona internetowa niemieckiego urzędu pracy. Tutaj znajdziecie ogłoszenia z Görlitz i innych okolicznych miejscowości, np. z Zittau czy Bautzen. Można także osobiście wybrać się do urzędu i na miejscu zorientować się jakie są oferty pracy. Tu znajdziecie dane adresowe oraz godziny otwarcia. 
Warto zaglądać na zgorzeleckie, lokalne portale informacyjne, bo czasem poszukujący pracowników umieszczają ogłoszenia również tam. Chociażby ostatnio widziałam ogłoszenia o tym, że poszukiwana jest manikiurzystka do salonu kosmetycznego w Görlitz, kelner lub kelnerka oraz sprzedawca.
Jeśli chodzi o agencje pracy, to nie mam doświadczeń w tym zakresie. Nigdy nie korzystałam z usług pośredników czy agencji pracy tymczasowej. Ale z doświadczeń znajomych wynika, że nie jest to sposób na stałe zatrudnienie. Agencje tymczasowe (Zeitarbeit) nie gwarantują stałości zatrudnienia. Oznacza to, że najczęściej podpisują z pracownikami umowy na czas określony i nie ma gwarancji jej przedłużenia. Równie dobrze mogą poinformować, że dana firma nie potrzebuje dłużej pracownika i zostajesz na lodzie. Dlatego radziłabym ostrożność i rozważenie podjęcia pracy za pośrednictwem Zeitarbeit. Chyba, że komuś zależy np. na szybszej nauce języka, wtedy tenże sposób jest dobry, aby osiągnąć cel. Bo wiadomo, że najszybciej uczymy się jeśli mamy stały kontakt z językiem.

Komentarze

  1. Po co pisać taki artykuł? Dajesz rady na temat, o którym nie masz wystarczających informacji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest to pierwsza część cyklu, zawarłam w niej informacje o które pytają mnie Czytelnicy w mejlach, więc aby nie pisać każdemu osobno podstawowych informacji napisałam posta. Są tu przydatne info dla osób, które nie mieszkają w Goerlitz i nie mają pojęcia jak zacząć, gdzie zajrzeć…i oczywiście nie wiem wszystkiego, ale nie jest to tekst prasowy, a mój blog, gdzie piszę o moich doświadczeniach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chodzi o pracę w Niemczech to ja znalazłam pracę będąc w Polsce. Dokładniej zajrzałam na https://www.carework.pl/praca i już jestem opiekunką osób starszych. Bardzo fajna i dobrze płatna praca, co mi pasuje. Dodatkowo opiekowanie się seniorami sprawia podwójną przyjemność.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomocne zazwyczaj są agencje pracy, nawet tymczasowo

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że nie ma znaczenia gdzie - jak szukamy pracy musimy się za to zabrać z głową. Przede wszystkim przeglądać portale w sieci, w Polsce u nas na praca podkarpackie ja dla siebie w dwa dni znalazłam zatrudnienie. Ale w międzyczasie szukałam lokalnie, na różnych stronach, pytałam znajomych. Bierność to największy przeciwnik. Im bardziej w szukanie się zaangażujemy tym większa szansa na sukces.

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszeliście o czymś takim jak analizy behawioralne? Ja trafiłam na nie tutaj https://extended.tools/ i chyba skorzystam z oferty. Myśle, że może się to u nas sprawdzić. Będzie dużo łatwiej znaleźć odpowiednich pracowników,

    OdpowiedzUsuń
  8. Wydaje mi się, że jeżeli jesteśmy fachowcami w swojej dziedzinie, to najbardziej nam się opłaca założyć własną firmę Gewerbe bez meldunku i działać samodzielnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Interesujący wpis. Myślę, że w dzisiejszych czasach, to nie ma jakość wielkich problemów na to, aby zdobyć dobrą pracę. Tutaj https://funkymedia.pl/biznes/era-freelancerow-w-polsce-dlaczego-coraz-wiecej-osob-wybiera-wolnosc-zawodowa poczytajcie sobie o popularnym freelancingu. Bo dzisiaj można powiedzieć, że mamy nawet do czynienia z erą freelancerów.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeśli samodzielnie ma się problemy to można jak najbardziej próbować z pomocą agencji zatrudnienia. Takie agencje szukają pracowników na przeróżne stanowiska tak naprawdę, a szczególnie fachowców, sami zobaczcie na https://kono.jobs/headhunting/. Potem wypożyczają osoby do pracy do różnych firm, także tych bardzo dużych dlatego można pracować na miarę swoich kwalifikacji i oczekiwań.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty